کمپين يک روز بدون گناه

یک روزِ بدونِ گناه

یک روزِ بدونِ گناه

بی شک می نگری ای خدای من
از خوفت، جریان اشکم را
و از ترست، پریشانی دلم را
و از هیبتت، لرزش اعضایم را
این همه شرمساری من به خاطر سوء رفتار من است،
و به همین خاطر از شدت زاری به درگاهت، صدایم فروخفته
و زبانم از راز و نیاز با تو بازمانده ... (قسمتی از دعای 16 صحیفه سجادیه)

در اینجا گرد آمده ایم تا با همکاری و همراهی یکدیگر قدمی برداریم به سوی معبود خویش. می دانیم دانستن بیشتر، مسؤولیت بیشتر به همراه دارد و ندانستن، عذاب. پس با امید به فضل و رحمت پروردگار عالمیان به سوی دانایی قدم برمی داریم، شاید جزءِ رستگاران قرار گیریم.
دوست عزیزم با خواندن پست های این وبلاگ یا به نیازمندی ما پی خواهی برد و یا به ناآگاهی خود. در حالت اول مسلمانی ما ایجاب می کند که به اعضای وبلاگ در راه رسیدن به هدفشان کمک کنیم و در حالت دوم دانسته های جدیدمان، مسؤولیت های جدید را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست دارید در این مسیر با ما همسفر شوید، کافی است یک یاعلی بگویید...

ما به آمدن مردی از جنس باران سخت امیدواریم.
شاید او نیز به یاری ما امیدوار شود...

و العاقبه للمتقین

توضیح جامونده از دیروز: هرکسی برای اینکه میزان حس کنجکاوی بی جا را در خود شناسایی نماید، می تواند هنگامی که با یک عنوان خبری در اینترنت، پیرامون زندگی شخصی افراد مشهور مواجه می شود آن را بیابد.

قسمت چهارم

6-    پر حرفی، حرف بی جا، جدل، زخم زبان، طعنه یا کنایه، دعوت به خود

به هر حال انسان باید در همه حال مراقب زبان خود باشد. و موارد فوق نمونه هایی است که کمتر به چشم می آیند اما چه بسا آسیب های سنگینی بزنند.

منظور از دعوت به خود این است که انسان صحبت هایی را در راستای محبوب کردن خود انجام دهد و به نوعی خود را در نظر دیگران بزرگ نماید.

7-  غیبت

8-  بی نظمی، بی برنامگی

9-  تنبلی، بی حوصلگی، پرخوابی

10- غفلت، رضایت خلق، امید به خلق

منظور از غفلت این است که گاهی اوقات من می دانم کاری اشتباه است و نباید انجام دهم اما انجام می دهم. این امر ناشی از غفلت من از یاد خداوند است.

رضایت خلق به نوعی تکمیل کننده دعوت به خلق است. به این معنا که من در راستای به دست آوردن رضایت کسی(به عنوان مثال جمع رفقا) کاری را انجام دهم. این کار نباید حتماً بد باشد. من باید به این موضوع توجه داشته باشم که تمام کارهای من(حتی روزمره ترین کارها) باید برای رضای خداوند انجام گیرد. اگر این امر برای فرد سخت است او باید رضایت خودش را نسبت به رضایت دیگران در اولویت قرار دهد.(البته منظور رضایت هوای نفسش نیست)

همین طور انسان نباید به مخلوقات امید داشته باشد.

نظرات (۷)

۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۴:۰۵ شملیــا ●○●
خوانده شد ، ممنون

خواهش میکنم
ممنون عالی بود.
خط اخر : نصیب همه بگردان خداجون

خواهش میکنم
ان شاءالله
۱۵ آبان ۹۴ ، ۲۰:۳۵ امید محرابی
خوانده شد خیلی ممنون عالی بود

ممنونم
۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۴ ❤منتـــظر المـهـدی❤
تشکر....

خواهش میکنم
کاملا درسته ، گاهی وقت ها ظاهر یک عمل هم خیر و انسان دوستانه است ، اما باید مراقب نیت عمل باشیم و فکر کنیم این عمل رو برای رضایت خدا انجام می دیم یا برای خوشایند خلق .
ممنون از پست و مطالب خوبتان .

بله کاملا درست میفرمایید
خواهش میکنم
سپاس از حضور شما
امان از غیبت و زیاده گویی.فکر کنم مشکل خانمها با این دو گناه خیلی زیاد باشه.البته به کسی بر نخوره خودم رو عرض کردم.ولی بعضی وقتا میایم اتفاقات روزانه رو تعریف میکنیم و قاعدتا باید بگیم فلانی اینو گفت فلانی اینجوری جوابشو داد و... نمیدونم واقعا اینها غیبت محسوب میشه؟

کلا کم صحبت کردن از نشانه های انسان های باتقواست به نظر من
۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۰:۰۲ ام اسی خوشبخت
با تشکر، خوانده شد :)

خواهش می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به [ یک روزِ بدونِ گناه ] می باشد ; ویرایش شده با توسط پلاک هفت