کمپين يک روز بدون گناه

یک روزِ بدونِ گناه

یک روزِ بدونِ گناه

بی شک می نگری ای خدای من
از خوفت، جریان اشکم را
و از ترست، پریشانی دلم را
و از هیبتت، لرزش اعضایم را
این همه شرمساری من به خاطر سوء رفتار من است،
و به همین خاطر از شدت زاری به درگاهت، صدایم فروخفته
و زبانم از راز و نیاز با تو بازمانده ... (قسمتی از دعای 16 صحیفه سجادیه)

در اینجا گرد آمده ایم تا با همکاری و همراهی یکدیگر قدمی برداریم به سوی معبود خویش. می دانیم دانستن بیشتر، مسؤولیت بیشتر به همراه دارد و ندانستن، عذاب. پس با امید به فضل و رحمت پروردگار عالمیان به سوی دانایی قدم برمی داریم، شاید جزءِ رستگاران قرار گیریم.
دوست عزیزم با خواندن پست های این وبلاگ یا به نیازمندی ما پی خواهی برد و یا به ناآگاهی خود. در حالت اول مسلمانی ما ایجاب می کند که به اعضای وبلاگ در راه رسیدن به هدفشان کمک کنیم و در حالت دوم دانسته های جدیدمان، مسؤولیت های جدید را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست دارید در این مسیر با ما همسفر شوید، کافی است یک یاعلی بگویید...

ما به آمدن مردی از جنس باران سخت امیدواریم.
شاید او نیز به یاری ما امیدوار شود...

و العاقبه للمتقین

ببخشید من 2 تا نظر دارم...حالا نمیدونم اعضای این کمپین هم دوست داشته باشن

1-روزی یه آیه از قرآن مشخص بشه وحفظش کنیم...یعنی باهم قرآن حفظ کنیم علاوه بر ترک گناه...
2-آیت الله بهجت:
هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب «جهادالنفس» را مطالعه کنید و به آن عمل کنید بعد از یکسال خواهید دید که حتما عوض شده اید، مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی کند.
هر روز یه حدیث مشخص کنیم و بهش عمل کنیم همراه با ترک گناه...
چطوره...؟

پ.ن: ارسالی از طرف "بق بقو"

اعصاب نوشت:

پیشنهاد من اینه میشه این حرکت رو
هم روزانه زد
هم هفتگی زد
یا میشه اصلا نکرد
بستگی به وقت، فرصت و اشتیاق؛ دوستان اعلام بفرمایند جز کدام یک از 3 دسته بالا میخواند بشند، ما برای هر 3دسته یه برنامه میریزیم تا همه سلایق پوشش داده بشه!
احتمال داره اجرای این برنامه به صورت ارسال پیام خصوصی برای وبلاگ دوستان باشه.
پس اونایی که میخان باشند حتما اعلام نظر کنند!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۲

نظرات (۱۴)

موارد خیلی خوبی هستن.
هر روز عمل کردن به یک حدیث سخته!
اینطوری گاهی باید خیلی از گناهارو تو یه روز کنار گذاشت ...
با هر روز حفظ یه آیه موافقم :))))
پیشنهاد من اینه میشه این حرکت رو
هم روزانه زد
هم هفتگی زد
یا میشه اصلا نکرد
بستگی به وقت، فرصت و اشتیاق؛ دوستان اعلام بفرمایند جز کدام یک از 3 دسته بالا میخواند بشند، ما برای هر 3دسته یه برنامه میریزیم تا همه سلایق پوشش داده بشه!
احتمال داره اجرای این برنامه به صورت ارسال پیام خصوصی برای وبلاگ دوستان باشه.
پس اونایی که میخان باشند حتما اعلام نظر کنند!
هفتگی هم خوبه.
دوستانی که میان میخونن نظرشونو بگن لطفا.
من هم نظرم به هفتگی هست که بهتره و فرصت بیشتر.
من از خیلی وقته میخوام قرآن حفظ کنم یعنی چند صفحه ایم حفظ کرده بودم اما ...آدم تنبل چی بوده دیگه ...ادامه ندادم.اما فک میکنم اگه اینجا مطرح بشه حس رقابت ویه مسئولیت پذیری بوجود میداد. آیه های اول خیلی کوتاهه به نظر من نسبت به طول آیه تعداد روزا بررسی بشه حالا از کدوم جز میخوایم شروع کنیم اگه 1 باشه مثلا آیه های اول خیلی کوتاه...اما اگه جز30 باشه خوب اگه باز بخوایم باز با سوره پیش بریم خوب هفته ای خیلی بهتره...
اما من فقط برام حس رقابتی مهم هر طرحی انتخاب بشه به جز مورد آخره...:)
باهم حفظ کردن حس خوبی داره...
۱۳ مهر ۹۴ ، ۰۹:۰۷ بچه شیعه غدیر
اره حفظ قران خوبه فقط از اول بنظرم شروع کنیم نه جز30
فک کنم همش پشت سرهم باشه و معنیاش مرتبط راحت تر حفظ شه
حفظ کردن جز 30 سخت تر از جز اوله. چون آیه ها شبیه هم ان و شماره آیه ها اشتباه میشه.
من نظرم هفته ای سه آیه از جز اوله.
حفظ قرآن خیلی خوبه
کاملا با جمع موافق هستم
ولی قرائت قرآن هم خیلی خوبه و چه بهتر که همراه با معنی بخونیمش.
در مورد احادیث که دوستامون گفتین که خیلی سخته که هر روز یه حدیث بخونیم چون خیلی سخته که چند تا گنها رو باهم ترک کنیم.
دوست عزیز تمام گناه های ما
بهم رابطه دارند...
شمایی که داری سعی مکنی که دیگه نمازت رو سر وقت بخونی و کاهل نمازی نکنی بعد از یه مدت میبینی که ناخودآگاه تا کسی کنارت نشسته داره غیبت میکنه احساس بدی بهت دست میده.
شمایی که حواست به نگاه کردنت شده تا میری خونه یکی میبینی ماهواره گذاشتن و از قضا داره برنامه ی بدی نشون میده ناخودآگاه حالت بد میشه..
قبلا هم گفتم
الان هم میگم
خدا تو اکثر جاهای قران مثل سوره ینور همون آیه ی اول آخراش آوردن((لعلکم تذکرون))
تذکر رو تاحالا رفتین تحقیق کنین یعنی چی؟
یعنی که ما هممون همه ی اینا رو میدونیم و خدا داره به ما یادآوری میکنه!
برای مثال میگم
بچه ای که کوچک هستش
مهربونه،دروغ نمیگه،غیبت نمیکنه و ... ولی همه چیز رو میفهمه(هرچند که بستگی به تربیت خانواده داره که این بچه همینجور بمونه یا نه)

شما حتما شده آیات خدا رو بخونین و بگین که چقدر این آیه برای من آشنا هستش!
نه خدایی این حس رو نداشتین که چقدر براتون آشناست؟؟
منظور خدا هم از تذکر همینه....
در هر صورت هر وقت شروع کردین به من هم اعلام کنین...
. در مورد اینکه بلاگ باشه یا رز بلاگ بهتره بگم که تا الآن هم خیلی پیش رفتیم و خیلی حرف ها زدیم تو همین بلاگ...
فقط خواهشن دیگه این همه جابه جایی انجام ندین.اگر میگین بلاگ دیگه نریم اونجا کلا....
ببخشید که من باز پر حرفی کردم
و اینم بگم
مراقب باشیم که اگر یک روز از عملکرد خودمون راضی بودیم
مــــغـــــرورررر نشیم....
التماس دعا
این نظر رو یکی از اعضا کمپین چند هفته پیش در مورد حفظ قران برای من به درخواست خودم گذاشتن که منم برا شما دوستان علاقمند به حفظ میزارم

داراقرآن خانه کاگر خیلی طرح های جالبی باعنوان تلفنی حافظ قران شوید راداره، ایشون فرمودند وقتی تماس گرفتم گفتن دو سال یا یک سال حافظ کل قرآن میشید بستگی به خودتون داره بعدشم مدرک کارشناسی قرآن میگیرید .
شماره تلفن و درس سایتهای حفظ قران که ایشون برام فرستادند
66978001-021
http://www.quranstudies.ir/qurani-institute/
http://ketabequran.ir/

بنظرر من اونایی که علاقه به حفظ دارند میتونند با هم هماهنگ شند و اینجوری حفظ کنند
چقد خوب...
خیلی ممنون
سلام
خیلی ممنون
رفتم سر زدم ولی میشه بیشتر توضیح بدین!
یعنی چی تلفنی؟
یعنی پیام میدن از کجا تا کجا؟متوجه نمیشم...

از ایشون بپرسید
من از ایشون پرسیدم
این شماره رو بهم دادند
http://montazeralmahdi313.blog.ir/
۰۱ آبان ۹۴ ، ۱۷:۳۶ آمنه هنرمند
من با حفظ قرآن موافقم
بنده روزانه قرائت قرآن دارم اما مدتی بود که دنبال پای ثابت برای حفظ میشگتم
من دانشجوام و فرصتم کم است امابااین حال باحفظ قرآن روزانه و هفتگی بسیار موافقم

چه عالی!
برا اطلاع بیشتر از بحث حفظ حتما پست حفظ قرآن رو مطالعه کنید و در صورت داشنت سوال به وبلاگ بق بقو بروید و از خانم بق بقو بپرسید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به [ یک روزِ بدونِ گناه ] می باشد ; ویرایش شده با توسط پلاک هفت