کمپين يک روز بدون گناه

یک روزِ بدونِ گناه

یک روزِ بدونِ گناه

بی شک می نگری ای خدای من
از خوفت، جریان اشکم را
و از ترست، پریشانی دلم را
و از هیبتت، لرزش اعضایم را
این همه شرمساری من به خاطر سوء رفتار من است،
و به همین خاطر از شدت زاری به درگاهت، صدایم فروخفته
و زبانم از راز و نیاز با تو بازمانده ... (قسمتی از دعای 16 صحیفه سجادیه)

در اینجا گرد آمده ایم تا با همکاری و همراهی یکدیگر قدمی برداریم به سوی معبود خویش. می دانیم دانستن بیشتر، مسؤولیت بیشتر به همراه دارد و ندانستن، عذاب. پس با امید به فضل و رحمت پروردگار عالمیان به سوی دانایی قدم برمی داریم، شاید جزءِ رستگاران قرار گیریم.
دوست عزیزم با خواندن پست های این وبلاگ یا به نیازمندی ما پی خواهی برد و یا به ناآگاهی خود. در حالت اول مسلمانی ما ایجاب می کند که به اعضای وبلاگ در راه رسیدن به هدفشان کمک کنیم و در حالت دوم دانسته های جدیدمان، مسؤولیت های جدید را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست دارید در این مسیر با ما همسفر شوید، کافی است یک یاعلی بگویید...

ما به آمدن مردی از جنس باران سخت امیدواریم.
شاید او نیز به یاری ما امیدوار شود...

و العاقبه للمتقین

سلام

چون موضوع ترک گناهمون، بهتر شدن نماز هستش من قصد دارم تو یک یا چند تا پست مطالب جالبی که واسه نماز، چه یومیه و چه مستحبی خوندم یا شنیدم رو میخام خدمتتون عرض کنم. تنها به عنوان پیشنهادی برای بهتر شدن حالمون.

چندین سال پیش بود که واعظ دهه دوم محرم هیئت محله پدریمون حاج حسین مومنی بودش! یکی از معدود واعظ هایی بود که حرفاش همچین پخته و دلنشین هست برام! ایشون یه شب می فرمودند: "آقا تا هیئت تموم بشه و شماها برید خونه ساعت یازده و نیم، دوازده هست؛ نیمه شب شرعی هم که حدودا 23:30 دقیقه هست، خب تا حالا رو که بیدار بودید اگه حال دارید 11 رکعت اگرم کم حال هستید 3 رکعت نماز بخونید به نیت نماز شب."

بنظر من یکی از معانی آیه شریفه "إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲ العصر﴾ " همین هست. خیلی از ماها تا 12 رو بیداریم ولی این وقت رو خداییش تو اون زمان صرف چه کاری می کنیم؟ غیر از این هست که خیلیامون داریم تو اینترنت و گوشیمون تو اون زمان وقتمونو به بطالت میگذرونیم؟

شاید خیلیاتون بگید ما تو اون زمان تو تختمون دزراز کشیدیم و داریم با گوشیمون تو نت میچرخیم تا خوابمون ببره و تو این زمان چراغها خاموشه و نمیشه رفت وضو گرفت و نماز خوند!

باید در جواب، این مسئله رو یادآوری کنم که نماز شب مستحبی هست و اگه شرایط شما اینجوریه نیازی اصلا به با وضو و روبه قبله بودن نیست و اصلا در همان تخت خوابتون به حال خوابیده شما نماز رو بخونید، ان شاءالله قبول هست!

بعضیام شاید نگران ریاکاری یا خجالتش باشند، در مورد ریا و گناهش، اون گردن من، شما بخون؛ درمورد خجالت کشیدنش هم حرفشو نزنید که اصلا به قیافه هیچ کدوممون نمیاد که خجالتی باشیم!

 در آخر یه فتوا از آیت الله سیستانی (حفظه الله) بگم که ایشون فرمودند اگر میدانید در بازه زمانی نماز شب بیدار نخواهید شد یا بیدار نیستید می توانید بعد از اقامه نماز عشا، نماز شب را اقامه کنید.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى ﴿۴۷طه﴾

و سلام بر کسى که از هدایت پیروى کند.

 

امیدوارم شامل این سلام خداوند بشیم.

 

یاعلی مدد

التماس دعا

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۴

نظرات (۹)

التماس دعا...
خیلی دلم می خواد دعا کنید برام...برای همه ی دوستان.
ممنون
خداوند به حضرت موسی فرمود بازبانی که گناه نکردی مرا بخوان تا اجابت کنم
حضرت موسی گفت کدام زبان است که گناه نکرده ؟
فرمود توبازبان دیگران گناه نکرده ایی بگو برایت دعا کنند.
میتونم بگم پیشنهاد فوق العاده ای بودش.
:)
من همیشه فکر میکردم که نماز شب حتما رکعت خاصی داره
یا نه اصلا بایدکه سوره ی خاصی رو هم بخونیم...

سر نمازتون منو هم دعا کنین
باتشکر سحر

شما هم همه رو دعا کنید!
۱۵ مهر ۹۴ ، ۰۴:۵۴ کوثر متقی
‎:-)‎ این که قبل تر خیال میکردم یازده رکعت با مخلفات خیلی سخته و یه استادی گفتن میشه ساده خوند حتی یک رکعت واقعا امید بخش بود اما اینکه شما گفتید در حالت افقی هم میشه جدید بود واسم

دوستان در نمازهای یک دستی تون !نیازمند های دعا را یادتون نره ...‎:-)‎
برای یه جوان نماز شب وقت معینی نداره چون خوابش سنگینه بس میتونه هر وقت خواس بخونه
دوم اینکه به خودم میگم با دوستان نیستم وقتی میخوابم بخوابم یه بار خدارو یاد کنم هم خیلی خیلی بهتره
۱۵ مهر ۹۴ ، ۲۳:۳۵ نرگس جوان
سلام
من تازه وقت کردم بیام سر کامپیوترم
تا حالا مامانم ده بار برام نماز شب رو توضیح داده. اما بازم یادم نیست
میشه شما بگین؟
و اینکه اون سه رکعتیه چطوریه؟

سلام
خوش اومدین! برا اینکه در جریان کارای کمپین قرار بگیرین اون پستای همه بخوانند رو اگه رسیدید بخونید حتما!
نماز شب کلا 11 رکعته، 4تا دورکعتی اول نافله نماز شب هست
میمونه 3 رکعت که این 3رکعت رو به صورت یه دورکعتی به نیت نماز شَفع و یه یک رکعتی به نیت نماز وَتر میخونید!
اگه حال ندارید یازده رکعتشو بخونید سفارش اقلا این 3رکعت رو حتما بخونید
در همه رکعت هام حمد وسوره به صورت معمول میخونید
این نحوه ساده اش هست
منتهی سفارش شده که درهمان نماز یک رکعتی وتر در قنوتش هر چه می خواهید از خدا طلب کنید که ان شاءالله حتما خداوند براورده میکند.
التماس دعا
دوست من دو سال پی در پی نماز شب می خونه. ، آثار و برکانی براش داشته که نگو نپرس ، صورتش هم مثه قرص ماه درخشان و نورانی شده ، خوش به حالش

خوش به سعادتشون
۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۱:۴۲ شملیــا ●○●
پیشنهاد خیلی خوبی بود

ممنون

التماس دعا
۰۱ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۴ آمنه هنرمند
سلام برشما
راستش من چندوقت بود به این مورد فکر میکردم اما به هردلیلی عمل نمیکردم
ممنون از این پیشنهاد عالی
زمینه ای شد برای شروع
بنده از همین امشب شروع میکنم
ان شاءالله بتوانم حداقل چندروز در هفته را بخوانم
بمرور اضافه میکنم و روزانه میشود ان شاءالله

چه خوب!
التمای دعا داریم ازتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به [ یک روزِ بدونِ گناه ] می باشد ; ویرایش شده با توسط پلاک هفت