کمپين يک روز بدون گناه

یک روزِ بدونِ گناه

یک روزِ بدونِ گناه

بی شک می نگری ای خدای من
از خوفت، جریان اشکم را
و از ترست، پریشانی دلم را
و از هیبتت، لرزش اعضایم را
این همه شرمساری من به خاطر سوء رفتار من است،
و به همین خاطر از شدت زاری به درگاهت، صدایم فروخفته
و زبانم از راز و نیاز با تو بازمانده ... (قسمتی از دعای 16 صحیفه سجادیه)

در اینجا گرد آمده ایم تا با همکاری و همراهی یکدیگر قدمی برداریم به سوی معبود خویش. می دانیم دانستن بیشتر، مسؤولیت بیشتر به همراه دارد و ندانستن، عذاب. پس با امید به فضل و رحمت پروردگار عالمیان به سوی دانایی قدم برمی داریم، شاید جزءِ رستگاران قرار گیریم.
دوست عزیزم با خواندن پست های این وبلاگ یا به نیازمندی ما پی خواهی برد و یا به ناآگاهی خود. در حالت اول مسلمانی ما ایجاب می کند که به اعضای وبلاگ در راه رسیدن به هدفشان کمک کنیم و در حالت دوم دانسته های جدیدمان، مسؤولیت های جدید را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست دارید در این مسیر با ما همسفر شوید، کافی است یک یاعلی بگویید...

ما به آمدن مردی از جنس باران سخت امیدواریم.
شاید او نیز به یاری ما امیدوار شود...

و العاقبه للمتقین

11-    کبر، فخرفروشی، منت

دوستان برای پی بردن به میزان زشتی این اعمال می توانند به آیات شریفه 34 و 264 سوره مبارکه بقره مراجعه نمایند.

12-    عجب، خود بزرگ بینی

عجب به منزله شرک خفی است و انسان باید در این زمینه بسیار مراقب خود باشد.

13-    خشم، بداخلاقی

14-    بی ادبی، بی احترامی

امام علی علیه السّلام فرمودند:

اِنَّ النّاسَ اِلى صالِحِ الادَبِ اَحوَجُ مِنهُم اِلَى الفِضَّةِ وَ الذَّهَبِ؛

مردم، به ادب (فرهنگ و تربیتِ) درست ، نیازمندترند، تا به طلا و نقره.

مکارم الأخلاق، ص 17

15-    یأس، بی صبری، ناشکری

16-    پرخوری

17-    مسخره کردن، حماقت، جهالت، شوخی زیاد

وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تَذْبَحُواْ بَقَرَةً قَالُواْ أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا قَالَ أَعُوذُ بِاللّهِ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْجَاهِلِینَ ﴿۶۷بقره﴾

(و بخاطر بیاورید) هنگامی را که موسی به قوم خود گفت خداوند به شما دستور می‏دهد ماده گاوی را ذبح کنید (و قطعه ای از بدن آن را به مقتولی که قاتل او شناخته نشده بزنید تا زنده شود و قاتل خویش را معرفی کند و غوغا خاموش گردد) گفتند آیا ما را مسخره می‏کنی؟ (موسی گفت) به خدا پناه می‏برم از اینکه از جاهلان باشم!

به سادگی از این آیه می توان متوجه شد که مسخره کردن کار جاهلان است.

18-    دروغ

19-    خیانت                            

20-    گفتن راز

21-    حسد

22- طمع، خساست، بخل

ادامه دارد...

نظرات (۱۴)

ممنون از مطالب مفیدتون ، خسته نباشید .
مورد ١٢ به نظر چیزی از قلم افتاده مفهوم جمله مشخص نیست.

عُجب معنیش مشخص نیست؟
۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۴ شملیــا ●○●
خوانده شد سپاس :)

خواهش میکنم (:)
مورد 12 : شرک مخفی یعنی چی؟ در مورد شرک مخفی توضیح بدین لطفا

شرک خفی یا شرک کوچک اگه بخام خلاصه بگم با یه مثال اینه شما میدونی که خدا همه کاره است ولی در برخی موارد میگی اگه فلانی به دادم نرسیده بود مرده بودم، یا اگه فلانی نبود من بیکار بودم و از گشنگی می مردم
اینکه شما کسی رو غیر خدا برا خودتون، رازق یا حافظ یا هر صفت دیگه ای که خدا داره رو به اون فرد نصبت بدید و اون فرد رو منبع و منشا اون کار تصور کنید، این میشه شرک خفی
نمیدونم خوب تضیح دادم یا نه؟
اگه متوجه نشدید بفرمایید
دوست من خانم شکیبا
کلا دو نوع شرک داریم: 1- شرک اعتقادى( که بخشیده نمی شه و کفر محسوب می شه ، شریک قرار دادن برای خدا ) 2- شرک عملى. ( گاهی همه ما مسلمون ها و خدا پرست ها هم به اون دچار می شیم )
که در واقع همون شرک خفی یا پنهان هستش و به معنی اخلاص نداشتن در عمل یا نیت و رفتار هست .
مثلا تو یه کار خیری شرکت می کنیم ولی ته دلمون واسه خدا نیست واسه اینه که بگن طرف دمش گرم عجب آدم خیررسونیه !!
یا مثلا مشکل که تو زندگی مون پیش باید همش می گم .. خدا خدا خدا فقط خودش کمک کنه ... اما ته ته دلمون می گیم آخ اگه فلانی فلان پول رو بده یا فلان پارتی وأم رو درست کنه !!!
(تکیه بر غیرخدا در امور زندگى است )
أین نوع شرک رو گر چه خداوند با توبه و استغفار واقعی می بخشه ولی اگه هی تکرار بشه و مراقبت نکنیم در موردش ممکنه که خدای ناکرده ما رو دچار شرک آشکار کنه .

خوب حالا چی کار بایست کرد :
اول علم ، واسه هر کاری باید علمشو داشت ، درسته ؟ خوب پس باید اول زمینه اعتقاداتمون رو در مور توحید محکم کنیم با مطالعه و علم . حالا که علمشو پیدا کردیم باید عمل کنیم .
می گی چطوری ؟
جوونم واست بگه چطور وقتی می خواب وزن کم کنی همش مراقبی چی بخوری چی نخوری ؟ یا می خوای پوستت صاف و خوشگل بمونه ، دایم مطالعه می کنی چیکار کنی بهتره و مراقبت می کنی و حساب کتاب دو دو تا چارتا می کنی ! حالا هم درمون همونه که دایم مراقب فکر و ذهن و عمل و رفتارت باشی و از خودت حساب بکشی که فلان کار واسه چی بود ؟، واسه کی بود ؟! اگه واسه خدا کردی که بدون خوشحالی قلبی ت بهت جایزه می ده ، اما اگه واسه غیر بود و واسه مردم و چاق کردن نفس خودت ، زودی ترمز دست و بکش بالا و به نفست بگو داری می أفتی تو دره ! :))
ان شالله که هممون به موقع ترمز دست نفسمون بکشیم و نزاریم بندازتمون تو دره !
بلند بگو آمین .

* نویسنده محترم نظرات خصوصی شما را گرفتم و در وبلاگتون پاسخ دادم .

خیلی ممنون از توضیحات مبسوطتون

سرکارخانم مریم نظراتتون به دست بنده نرسیدند!
عرض کردم مفهوم جمله واضح نیست :
عجب به منزله شرک خفی است و انسان باید در این زمینه بسیار خود باشد.( یعنی چی بسیار خود باشد ؟!! )

ببخشید عذرخواهی میکنم
ایراد نوشتاری و تایپی بودش
ممنون از مریم عزیز و آقای حسن.
توجیه شدم در حد بوندس لیگا.

خواهش میکنم
بح بح! خدارو شکر من لیگ جزیره و بعد سری آ و لالیگا رو به بوندس لیگا ترجیح میدم
پس هنوز از دید من دو سه تا پله جا داره تا مطلب براتون جا بیافته
۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۷:۳۰ امید محرابی
خوانده شد خیلی ممنون از مطالب مفیدتون

خواهش میکنم
نظر لطفتونه
خواهش میکنم ... حالا بیا و تواضع کن :دی
لیگ جزیره خیلی جذابیت داره قطعا و سپس لالیگا
به هر حال فقط تیم ملی :)

:))))
تیم ملی والیبال یا کشتی باشه موافقم:)
واسه گفتن راز، راز خود هم جزوش میشه؟؟؟


متوجه منظورتون نشدم؟
نباید راز رو به کسی گفت چون بنظر من یکی از دلایلی که موجب میشه گناه انجام بدیم اینه که دست به هر عملی میزنیم تا راز فاش شدمون تعبیر یا مفهوم دیگه ای ازش بشه و این عملهای ما بعاض گناه هست
راز خودمون منظورم بود این نظر دین هم هست یا نظر شماست فقط؟

من این احادیث رو دیدم

حضرت امام جواد (علیه السّلام) از جدّش حدیث کرده اند که فرمودند:  آدمی در زیر زبان خود پنهان است یعنی زبان می تواند با اراده یا بی اراده راز آدمی را فاش کند و سرّ نهان را آشکار نماید.

منبع : بحار جلد 17 ص101

حضرت امام علی (علیه السّلام) می فرمودند: از گفتار های غیر ضروری پرهیز کن زیرا آن سخنان عیوب باطنی تو را آشکار می کند و دشمنان آرام را بر ضدّ تو تهییج می نماید.

    منبع : غرراحکم ص155

البته نگفتن از بله دو دسته رو شامل میشه یکی نفتن راز دیگران (خیلی مهمه) در مرحله بعدی گفتن راز خود به کسی
ممنون.عالی بود.از نظرات دوستان هم استفاده کردم.متشکرم.

خواهش میکنم
خیلی ممنونم

خواهش میکنم
خواستم در مورد راز بپرسم که نظرا رو خوندم/
مرسی از همگی ام :)

خواهش میکنم
۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۰:۱۰ ام اسی خوشبخت
متشکرم، خوانده شد :)

:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به [ یک روزِ بدونِ گناه ] می باشد ; ویرایش شده با توسط پلاک هفت