کمپين يک روز بدون گناه

یک روزِ بدونِ گناه

یک روزِ بدونِ گناه

بی شک می نگری ای خدای من
از خوفت، جریان اشکم را
و از ترست، پریشانی دلم را
و از هیبتت، لرزش اعضایم را
این همه شرمساری من به خاطر سوء رفتار من است،
و به همین خاطر از شدت زاری به درگاهت، صدایم فروخفته
و زبانم از راز و نیاز با تو بازمانده ... (قسمتی از دعای 16 صحیفه سجادیه)

در اینجا گرد آمده ایم تا با همکاری و همراهی یکدیگر قدمی برداریم به سوی معبود خویش. می دانیم دانستن بیشتر، مسؤولیت بیشتر به همراه دارد و ندانستن، عذاب. پس با امید به فضل و رحمت پروردگار عالمیان به سوی دانایی قدم برمی داریم، شاید جزءِ رستگاران قرار گیریم.
دوست عزیزم با خواندن پست های این وبلاگ یا به نیازمندی ما پی خواهی برد و یا به ناآگاهی خود. در حالت اول مسلمانی ما ایجاب می کند که به اعضای وبلاگ در راه رسیدن به هدفشان کمک کنیم و در حالت دوم دانسته های جدیدمان، مسؤولیت های جدید را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست دارید در این مسیر با ما همسفر شوید، کافی است یک یاعلی بگویید...

ما به آمدن مردی از جنس باران سخت امیدواریم.
شاید او نیز به یاری ما امیدوار شود...

و العاقبه للمتقین

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

23-    خانواده

در واقع ما باید توجه داشته باشیم که خطاهای ما در مقابل نزدیکانمان(مخصوصاً پدر و مادر و همسر و فرزندان) بسیار مضرتر است، لذا با اضافه کردن گزینه خانواده، تأثیر این اعمال را در محاسبه خود دو برابر می نماییم.

نکته: هر انسانی به تناسب خود ممکن است در معرض یک سری از گناهان فوق قرار نگیرد و یا به ندرت احتمال بروز آنها را از خود ممکن می داند، لذا بهتر است آنها را به صورت جمعی و به عنوان یک گناه بنویسد. گناه های 18 تا 22 ممکن است برای کسی قابل جمع باشند.

نکته: همچنین ممکن است دسته گناهانی که در اینجا به صورت جمع بیان شده است، فرد به صورت مکرر انجام دهد، لذا هر یک از گناهان در آن دسته باید از یکدیگر جدا گردند، تا نقطه ضعف اصلی بهتر شناخته شود. به عنوان مثال گزینه ششم از گناهان.

چگونگی

تا اینجا با بسیاری از گناهان آشنا شدیم. در این مرحله باید راهی را برای انجام ندادن آنها طراحی کنیم.

هر یک از ما باید دفترچه یادداشتی را تهیه نموده و روی هر صفحه آن یکی از گناهان فوق را بنویسد. در پایان هر روز دفترچه را باز کرده و یکی یکی گناهان را چک کند. با خواندن هر گناه روز خود را در مورد آن مرور کرده و اگر انجام داده بود تاریخ و تعداد آن را در آن صفحه یاداشت نماید.

در پایان مجموع گناهانی را که انجام داده جمع کرده و در صفحه محاسبه یاداشت نماید. تعداد کل گناهان را نیز در مخرج کسر قرار دهد. مثلاً من 5 خطا در امروز مرتکب شده ام و تعداد کل خطاها 21 است. پس عدد مربوط به امروز 5/21 می شود. در پایان هر ماه اعداد روزها را بایکدیگر جمع نموده و روند پیشرفت و یا پسرفت ماهانه خود را بررسی می نماییم.

به عنوان مثال من امروز دو بار بداخلاقی کرده ام. یک بار در برابر دوستم و یک بار در برابر مادرم. در صفحه مربوط به بداخلاقی تاریخ امروز را نوشته و تعداد دو مرتبه را مرقوم می نمایم. همچنین در صفحه مربوط به خانواده نیز تاریخ امروز به همراه تعداد یک مرتبه یادداشت می گردد.

نظرات (۹)

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۵ شملیــا ●○●
سلام


خیلی خوبه

ممنون :)

سلام

خدارو شکر

خواهش میکنم :)
اوه! یا خدا
خیلی ترسناک میشه که
خب... تا اینجا خوندم....
باید بهترین دفترم رو اختصاص بدم ب این کار...
شب دفتر رو درستش میکنم
مرسیییی بابت همه زحماات

خواهش میکنم
ما که دفتر نداریم همش سر رسیده!!!

خواهش میکنم
بسیار عالی
و جالب!

خداروشکر
خدا توفیقاتتون را زیاد کنه ان شاء الله
خیلی این ها خوب هستن که میگید
نظم خیلی عالی هم پیدا کرده وبلاگ
واقعا ممنون

ممنونم

برا نظم بیشتر نیاز داریم تا همه اعضا در همه پستهایی که میذاریم نظر بدهند تا ما بهتر بتونیم کار کنیم
سلام.ممنون از پست مفید و ارزنده ای که عنوان کردید.خدا توفیق ترک گناه رو به همه ما عنایت فرماید انشاا...
از همگی دوستان التماس دعا دارم.

سلام
خواهش میکنم
انشاءالله
خدا توفیق ترک گناه بده بِه هممون ان شالله

ان شاءالله
۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۸:۱۷ امید محرابی
سلام.ممنون از پست مفید و ارزنده ای که عنوان کردید.خدا توفیق ترک گناه رو به همه ما عنایت فرماید انشاا...
از همگی دوستان التماس دعا دارم.

ان شاءالله
۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۰:۱۷ ام اسی خوشبخت
خب پیشنهادم توی پست قبلی اینجا کامل شد، ممنون :)

خداروشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به [ یک روزِ بدونِ گناه ] می باشد ; ویرایش شده با توسط پلاک هفت