کمپين يک روز بدون گناه

یک روزِ بدونِ گناه

یک روزِ بدونِ گناه

بی شک می نگری ای خدای من
از خوفت، جریان اشکم را
و از ترست، پریشانی دلم را
و از هیبتت، لرزش اعضایم را
این همه شرمساری من به خاطر سوء رفتار من است،
و به همین خاطر از شدت زاری به درگاهت، صدایم فروخفته
و زبانم از راز و نیاز با تو بازمانده ... (قسمتی از دعای 16 صحیفه سجادیه)

در اینجا گرد آمده ایم تا با همکاری و همراهی یکدیگر قدمی برداریم به سوی معبود خویش. می دانیم دانستن بیشتر، مسؤولیت بیشتر به همراه دارد و ندانستن، عذاب. پس با امید به فضل و رحمت پروردگار عالمیان به سوی دانایی قدم برمی داریم، شاید جزءِ رستگاران قرار گیریم.
دوست عزیزم با خواندن پست های این وبلاگ یا به نیازمندی ما پی خواهی برد و یا به ناآگاهی خود. در حالت اول مسلمانی ما ایجاب می کند که به اعضای وبلاگ در راه رسیدن به هدفشان کمک کنیم و در حالت دوم دانسته های جدیدمان، مسؤولیت های جدید را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست دارید در این مسیر با ما همسفر شوید، کافی است یک یاعلی بگویید...

ما به آمدن مردی از جنس باران سخت امیدواریم.
شاید او نیز به یاری ما امیدوار شود...

و العاقبه للمتقین

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

در این پست با توضیحات کامل کاری که میخایم انجام بدیم رو با زدن مثال توضیح میدم.

قرار شد هرکسی برا خودش یه دفترچه برداره و در کنار دفترچه هم در یک برگه ای این 23 تا گناهی رو که ذکر کردیم رو بنویسد، در اخرشب میاد به برگه نگاه میکنه و میبینه از این 23 تا چندتاشو انجام داده واینجوری مینویسه (اعداد داخل پرانتز تعداد تکرار ان گناه در طول روز است)

به عنوان مثال من در اخر شب میبینم در طول روز چنین گناهانی رو به چنین تعدادی انجام داده ام.

تنبلی، بی حوصلگی، پرخوابی (1)

قضاوت (3)

دروغ (2)

پرحرفی، حرف بی جا، جدل، زخم زبان، طعنه یا کنایه، دعوت به خود (5)

خانواده (2)

این گناه خانواده چیه؟ مثلا شما به خانواده ات دروغ گفتی این دروغ هم در پرانتز دروغ یکی اضافه میشه و هم در پرانتز خانوده، یعنی گناهی که در حق خانواده بکنی 2تا با اجازتون ثبت میشه.

بعد تعداد گناها رو جمع میکنید. برای مثال بالا اینجوری میشه:

1+3+2+5+2=13

این حرکت چندتا خوبی داره

1. اگه گناهی باشه که ما تو اون 23تا نگفته باشیم ولی جز گناهان پر کاربرد میان اعضا باشه با تذکر دوستان در می یابیم (البته باید بگم گناهانی رو که نوشتیم، سعی کردیم آن دسته از گناهانی باشند که بیشترمون مرتکب میشیم مثلا رباخواری رو که ما دانشجو مرتکب نمیشیم)؛

2. هرکسی متوجه میشه چه گناهی رو بیشتر مرتکب میشه؛

3. برا شروع مرحله دوم کار کمپین که میخایم رو تک تک گناهان ریز بشیم، میگیم هر کسی 5تا گناه اولویت داره خودش رو بگه تا بر اساس آرا آورده شده گناهان اولویت دار، به ترتیب از گناه برنده انتخابات تا گناه اخری شروع میکنیم  به بررسی و راه حل دادن.

از امروز 19 آبان تا سه شنبه 26 آبان به مدت یک هفته کلیه اعضا موظفند که این شیوه رو اجرایی نموده و در روز چهارشنبه 27 آبان ماه، 5 گناه اولویت دار خودشون رو به ما اطلاع دهند.

در ضمن این حرکت، دوستان موارد پیشنهادی و انتقادی خود را نسبت به این 23 مورد گناه و شیوه اجرایی کار را نیز یادداشت نموده و از روز یکشنبه 24 آبان ماه به بعد پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را ارائه دهند.

از جمله این موارد پیشنهادی می تواند جداسازی گناهانی باشد که در یک دسته گنجانده شده اند. (البته این دسته بندی به دلیل منشا یکسان انجام این گناهان بوده است.) و یا اضافه کردن گناهی به لیست گناهان 23 گانه باشد که زیرمجموعه آنان واقع نمی شود و سایر نظرات و ایده هایی که به ذهنتون می رسد، باشد.

به این صورت با نظرات و پیشنهادات شما که از تجربه یک هفته ای این شیوه اجرایی کار بدست آوردید، می توانیم از نقاط ضعف کار باخبر شویم و ایرادات طرح را اصلاح بنماییم تا به یک طرح جامعی برسیم.

در هفته ایی که شنبه ان 30 ابان می باشد، از ان هفته به بعد هر هفته روی یکی از گناهان به ترتیب اولویتی که توسط اعضا مشخص شده است میایم و روی آن بحث و برسی انجام می دهیم و همه اعضا شناختی که از علل انجام آن گناه و راهکارهایی که برای ترک انجام آن گناه رو دارند را بیان می کنند و در اخر هفته با توجه به این نظرات و بحث ها یک پست جامع در مورد آن گناه، علل انجام و راهکارهای انجام ندادنش میگذاریم.

تا بدین صورت به مرور و آهستگی تک تک گناهان برسی شده و علم لازم در مورد انجام ندانشان را کسب می نماییم. 

والعاقبه للمتقین

برای دریافت لیست گناهان 23گانه لطفا کلیک نمایید.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۹

نظرات (۴۴)

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۵۷ ❤منتـــظر المـهـدی❤
بسیارعالی بود دانلودکردم متشکرم ازشما

اجرکم عندالله....

خواهش می کنم موفق باشید
ممنون از همراهیتون و اعلام امادگی
ممنون دانلود کردم.
اینن شیوه خیلی خوبه :)

خواهش میکنم
خداروشکر
سلام
با همش موافقم و عالیه فقط به نظرم اون پنج گناه را با اسم ناشناس بدیم

سلام
خصوصی بفرستید
خخخخ
دانلود شد
سپاس

خواهش میکنم
دانلود کردم...خیلی هم عالی!

خداروشکر
۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۰:۳۰ ام اسی خوشبخت
ممنون، دانلود کردم و ان شالله اجرا خواهم کرد، از فردا صبح که 20 ام هم هست شروع میکنم.
بنده روی دفترچه یادداشت گوشی مینویسم، چون ممکنه به علت مشغله بعضی از موراد تا شب فراموش بشه.
ان شالله همه گناهان رو ترک کنیم :)
با تشکر

این هم برا خودش خوبه تو گوشی بنویسیم
ممنون
۲۰ آبان ۹۴ ، ۰۶:۴۲ ❤منتـــظر المـهـدی❤
تشکرازاطلاع شما ،اگه خدابخوادهستم...

خواهش میکنم
ممنون
سلام , ممنون از مطالب خوبتون
لیست گناهان کامل نیست به نظرم ، و از طرف خانواده رو تو لیست گناهان ننویسد ، می تونید زر همون لیست مثه همین توضیحی که دادید فقط بذارین .
جدول بندی راحت تَر هست برای چک روزانه
موفق باشین

جدول بندی هم فکر خوبیه
توجه به خانواده رو میخواهیم بتر کنیم
حالا هر جور بهتره و درست تره، فقط این توجه رو بیشتر بکنیم
آخه مگه اعتراف به گناه خودش گناه نیست ؟؟؟
شما که ای پی ها رو میبینید هرکی آی پی ش تکراری بود را حذف کنید
:)

من هر روز تو وبلاگ خودم میرم با یه ای پی میزنه!!!!
بعد از کجا ای پی های شما رو بدونم!!
باشه رو ش فکرمیکنم
شما این کارو اجرایی کن ودفترچه رو دست بگیر تا هفته اینده
خیلی خوبه
منم هستم

خداروشکر
ممنون
یعنی کل اعدادش تغییر میکنه !!!!!
یعنی شما واسه خودتون کامنت هم میدید؟؟!!!!
باشه اقای مدیر!!!

من اخه از اینترنت های مختلف در جاهای مختلف استفاده میکنم برا همین همیشه ادرسام متغیره
۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۱ شملیــا ●○●
خیلی خوبه
دانلود کردم
ممنون

ممنون
خواهش می کنم
آقا عدم تصحیح خود و بی اهمیت خواندن اشتباه خود و عدم احترام به زبان فارسی و املای لغات رو هم تو لیست گناهان بذارید بعد برای خودتون علامت بزنید که این فوزولی رو درست نکردید آخر! تو یه پیج غلط برای مردم گذاشتید دانلود کنن! من کلا داغونم!
[آیکون اهمیت به زبان مادری در حد المپیک]

خوب شد فرمودید، البته من فضولی رو درست کردم
الان با این حرکتم روح فردوسی و دهخدا و اینا داره میلرزه و کلی بعد تو قیامت باس جوابگوشون باشم.
خدا مانو ببخشه

حالا از شوخی گذشته روش خوبی به نظر میرسه. ممنون از شما و طرحتون.
من که دفترچه رو برداشتم و مشغول میشم از همین امشب.. ولی فوزولی رو درست نوشتم فکر کنم از همه تون بیشتر ثواب ببرم!

حتما!!
التماس دعا
سلام. خدا قوت . ممنون از پست عالیتون . منم هستم انشاا...

سلام
نظر لطفتونه
ممنون
اول اینکه خیلی خیلی خیلی ممنونم که پست بدون رمز بود و به من اطلاع دادید که عقب نمونم چون به نظرم شروع کار و قسمت حساس کار بوده :)
بعدشم اینکه من دفترم حاضره و شروع :)

خواهش میکنم
موفق باشید
فقط یه سوال : فکر کردن ؟!! مگه گناهه؟!!!!
و پرخوری؟!

اتفاقا همه گناه ها از فکر بد میاد
درسته فکر بد گناه نیست ولی زمینه ساز انجام گناههاست
مثال زیاده براش، مثلا برمیگردی میگیم اره پسره پررو دیدی امروز چی میگفت و اینا این دفعه دستش رو برا همه رو میکنم (خود این موجب غیبت ، دعوا با اون دوستتم و کتکاری ، تهمت و...میشه) و همین طور برا بقیه گناهایی که کردیم هم فکر کنیم میبینیم که همه گناهامون از فکر بد شروع شده

این احادیث رو از تو سایت شهر سوال برداشتم
پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: «بدترین ظرفی که انسان آن را پر می کند، شکمش است!»[۱]
« حضرت صادق (ع) فرمود: کم خوردن به هر حال و نزد همه پسندیده است، زیرا در آن صلاح و خیر ظاهر و باطن است. و آنچه از انواع خوردنها مطلوب و پسندیده است، چهار است:
اول- خوردن ضرورى است که براى انبیاء و افراد برگزیده مى ‏باشد.
دوم- خوردن عده (به ضم اول) که به معناى مهیا شده براى امر دیگر است و این براى پرهیزکاران است که خوراک را مقدمه انجام وظایف قرار مى‏دهند.
سوم- خوردن فتوح است که وسیله گشایش امر متوکلین است.
چهارم- خوردن قوت است که براى توانایى و نیرو گرفتن مؤمنین است.
و چیزى که ضرر و صدمه آن بر قلب مؤمن بیشتر و شدیدتر از بسیار خوردن باشد نیست، زیرا آن دو اثر مى‏بخشد: قساوت و سنگدل شدن، و هیجان و جوش قوه شهوت. و گرسنگى نان و خورشت مؤمنین است، و غذاى روح است، و طعام قلب است، و موجب تندرستى تن مى ‏باشد.»[۲]

در ذیل احادیث دیگری درباره پرخوری تقدیم می شود:
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم: دلها را با خوردن و آشامیدن زیاد نمیرانید؛ زیرا همان گونه که زراعت بر اثر آب زیاد از بین مى رود، دلها نیز بر اثر پرخورى مى میرند.[۳]
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم: از شکم بارگى بپرهیزید؛ زیرا مایه تباهى بدن و موجب بیمارى است و انسان را در عبادت، سست مى کند.[۴]
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم: دل، هنگام خالى بودن معده، حکمت را مى گیرد و هنگام پُر بودن معده، آن را به دور مى افکند.[۵]
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم: کسى که شکم خود را پر کند، به ملکوت آسمانها و زمین وارد نمى شود.[۶]
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم: هیچ چیز نزد خدا منفورتر از معده انباشته نیست.[۷]
امام على علیه السلام و سلم: هر که خوراکش زیاد باشد سلامتى اش کم مى شود و خرج زندگى را بر دوش خود سنگین مى کند.[۸]

[۱]. حدیث از پیامبر ص نهج الفصاحة، ص۷۱۲.
[۲]. بحار الأنوار ، ج‏۶۳، ص: ۳۳۷.
[۳]. تنبیه الخواطر : ١/٤٦.
[۴]. بحار الأنوار : ٦٢/٢٦٦/٤١.
[۵]. تنبیه الخواطر : ٢/١١٩.
[۶]. تنبیه الخواطر : ١/١٠٠.
[۷]. مستدرک الوسائل : ١٦/٢١٢/١٩٦٢٩.
[۸]. غرر الحکم : ٨٩٠٣.
۲۱ آبان ۹۴ ، ۰۰:۲۷ آریانا م.ف
من این گناهارو دیدم. بازم میگم من جز سه تاش گناه دیگه ای انجام نمیدم.
مورد اخر خانواده یعنی چی؟

خوشبحالتون
عرض کردم تو متن 
این گناه خانواده چیه؟ مثلا شما به خانواده ات دروغ گفتی این دروغ هم در پرانتز دروغ یکی اضافه میشه و هم در پرانتز خانوده، یعنی گناهی که در حق خانواده بکنی 2تا با اجازتون ثبت میشه.
۲۱ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۷ آریانا م.ف
خو میدونم ولی چه ربطی داره اخه. گناه که نیست.

همانطور که در پست ششم عرض کردیم 
در واقع ما باید توجه داشته باشیم که خطاهای ما در مقابل نزدیکانمان(مخصوصاً پدر و مادر و همسر و فرزندان) بسیار مضرتر است
کمی هم خودت فکر کنی متوجه میشی مسخره کردن پدرومادر بسیار گناهش و تاثیرش در پیشرفت معنوی ادم بیشتر از مسخره کردن یه دوست هست
و همین طور دروغ و سایر گناهان
در مورد اونکه میفرمایی خیلی گناه رو مرتکب نمیشی
میتونی برا خالیتر بودن صفحه ات اونایی که مرتکب میشی رو همه رو باهم تو یه شماره بگنجونی
۲۱ آبان ۹۴ ، ۰۱:۰۶ آریانا م.ف
اخه کی پدر مادرشو مسخره میکنه عجب. حالا بعضی وقتا یه پیچوندنایی در کاره که به نظر من زیادم حساس نیست مثلا خودم تو برنامه زلال احکام شنیدم گفت اگر پولی به خانواده قرض بدی روش سود بگیری این گناه نیست:d
بعضی گناهارو نمیشه بیای جار بزنی اینجاب گی اقا من این گناهو میکنم. یه جوریه یعنی.

بله حکم بهره گرفتن در میان اعضا خانواده جایز می باشد
ما نگفتیم بیاید اینجا جار بزنید، احتمالا هم طبق پیشهاد خانم متقی میگیم ناشناس نظر بدهید
از طرفی شما شاید رفتارتون با خانوادتون خوب باشه ولی متاسفانه من شاهد بودم آقای پزشکی رو که پدر خودش رو به قتل رسوند!!!
دیگه چه برسه به اینکه تو رو پدرومادر بایستن و ناسزا بگن...
۲۱ آبان ۹۴ ، ۰۱:۲۲ آریانا م.ف
ممنون

خواهش میکنم
اینجوری عالیه
ان شاالله منم هستم.

خداروشکر :)
احادیثی از کتاب کشکول منتظری:

رسول خدا فرمودند:
گریه نکردن چشم از سختی دل است.
و سختی دل از بسیاری گناه است.
و بسیاری گناه از بسیاری آرزو است.
و بسیاری آرزو از فراموشی مرگ است.
و فراموشی مرگ از محبت به مال دنیا است.
پس محبت دنیا، سرتمام خطاها است. (ص.228 روایت 1073)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شخصی سه مرتبه به حضرت رسول (ص) عرض کرد: وصیت کن مرا.
حضرت در هر دفعه جواب فرمودند: زبان خود را حفظ کن. (ص227.فائده 1062)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روزی شیطان به نزد فرعون آمد و گفت: چطور مدعی الوهیّت (خدایی) شده ای حال آنکه من در سن از تو بزرگتر هستم و چنین ادعایی ننموده ام.
فرعون گفت: راست میگویی، توبه میکنم به خداوند از گفته خودم.
شیطان گفت: دیگر چنین حرفی نزن که اهالی مصر خدایی تو را قبول کرده اند.
بعد فرعون گفت: آیا در همه روی زمین کسی پیدا میشود که از من و تو خبیث تر باشد؟
شیطان پاسخ داد : بلی؟ فرعون پرسید: کیست؟ شیطان جواب داد: کسی است که برادر دینی او از وی اعتذار (عذر خواهی) نماید و او عذر او را قبول نکند چنین شخصی از من و تو خبیث تر است.
(ص208.موعظه 940)

خیلی ممنون
بهره بردیم
هر چی این 23 مورد رو بالا پایین میکنم میبینم اوضام خیطه.. :|

نفرمایید جناب
هرچی خیط باشه از ما خیط تر نیست!
یک فکری به نظرم رسید که حالا نیازی نیست دوستان بیان اعتراف کنند که چه گناهانی رو انجام می دن .
همه با هم بیام نظرخودمون رو بنویسم تو این لیست کدومهاش واجب تره برای بحث و بررسی و ترکش .
به ترتیب و بعد از بین کل نظرات ببینم کدوم گناهان در راس هستن به ترتیب درجه و اولویت دوستان در مورد صحبت کنیم .
برای مثال فرضا از نظر بنده بعد چند روز مراقبه اینها نقاط ضعف من هست که باید بیشتر روش کار کنم از توی این لیست :
١- مورد ٦( پرحرفی ، حرف بی جا )
٢-شماره ١٠ ( مورد غفلت )
٣-شماره ١٥ ( یاس و بی صبری )
٤- شماره ١٦ ( پرخوری ) مدیونید اگه فک کنین من چاقم :))

حالا این انتخاب به اون معنا نیست که من در موارد دیگه پرفکت هستم ، بلکه این که تو این موارد ضعف بیشتری دارم و نیاز بیشتری به تمرین و ممارست دارم .
دوستان می تونن فقط نظرشون رو عنوان کنند که کدوم موارد از نظرشون أهمیت بیشتری برای بحث و بررسی داره .
واسه هم دیگه دعا کنیم .

خیلی ممنون
بله حالا اگه دوستان با این نوع کارم مشکل داشتن میتونند ناشناس نظر بذارند
ببخشید بعدش یعنی باید هر روز یکی از این لیست ها بنویسیم؟؟؟؟ تا همه ی یه هفته رو تو یه لیست بنویسیم؟؟

هر روز برا خودش تو یه لیست مینویسید
یا همه ی یه هفته رو تو یه لیست بنویسیم؟؟
یعنی اعدادش رو با هم جمع کنیم..
مثلا امروز دو تا غیبت میشه غیبت(2) ...فردا هم دوتا غیبت کردیم بنوییسیم غیبت(4)
به این شکل؟؟

هر 24ساعت شبانه روز تعداد غیبتهات رو جمع کن
از فردا روو تو لیست خودش بنویس و با امروزت جمع نکن
یعنی لیست روزانه است نه هفتگی هر روز برا خودش جداست
بله ممنون
ببخشید اگه نرسیدم تو کمپین شرکت کنم
امتحانات فشرده است:(

خواهش میکنم
موفق باشید :)
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۱:۴۹ شقایق وحشی
سلام بسیار عالی لینک مطلبتونو شیر میکنم :)

سلام خواهش میکنم
ممنون :)
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۲ محسن رحمانی
ممنون عالیه .چشم .

خواهش میکنم
چه خوب..حتما برای خودم یه لیست درست میکنم..
ممنون :)

چه عالی
:)
مرسییییی
دانلود کردم
از امروز شروع میکنم

خواهش میکنم
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۱۲ مهراد فروتن
چه چالش خوبی
سخت و زیبا

موفق باشید
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۵ امید محرابی
سلام به بخشید که دیر امدم من هم شروع کردم خیلی ممنون از شما""""

سلام
خواهش میکنم
موفق باشید
هرچند دیر، ولی من هم هستم...

مهم تصمیم برا برگشتن هست
خوش آمدید :)
سلام علیکم
ممنون که بهم خبر دادین
بخاطر حضور کمرنگم ببخشید
سعی می کنم پررنگ تر باشم :)

سلام علیکم
خواهش میکنم، سپاس از بچه های مبلغ کمپین :)

موفق باشید.
سلام
من یه سوال برام پیش اومده ... مثلا تو یه جمعی هستی به صورت کاملا اتفاقی غیبت از یه نفر رو میشنویی اتفاقی ها ...الان اینم باید جزو غیبت حساب کرد...

سلام
شنیدن غیبت بصورت اتفاقی و کوتاه که فرصت تذکر و ترک رو نداشته باشین، از نظرمن گناه نیست
از نظر من هااااا
البته بستگی به سطح تربیتی نفستون و توقعی که از خودتون هم دارید هستش کلا این چیزا
والا من نمیدونم .... از دست این غیبت به کجا پناه ببرم ... اصن جدیدا احساس میکنم صحبتای عادیمم غیبت محسوب میشه :|
از بس غیبت کردن عادی شده... متاسفانه :(

بله متاسفانه
به این نکته کاملا واقف شدم که هرچی کمتر حرف بزنم، کمتر هم گناه میکنم
خدا خودش کمکمون کنه ان شاءالله
مرسی از توضیحات کاملتون :)

خواهش می کنم :)
سلام

به نظرتون گناه (اسراف، تجملگرایی) نباید به لیست اضافه بشه؟

خوبه
باید ببینیم نظر سایر دوستان و اعضا چی هستش در این باره!
سلام . اشکال نداره من از فردا شروع کنم و پنج روز دیگه خبر بدم؟

سلام
ایراد نداره
موفق باشید
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۶ سروش آسمانی
سلام. اینکه هر کس لیست ثبت گناه داشته باشه خوبه اما باید به چندتا نکته توجه کرد:
1-بعضی از این گناهانی که در لیست اومده یا گناه نیست یا گناه کبیره نیست. مثلا پرحرفی گناه نیست هرچند که با مداومتش، دستِ نفس را برای اقدامات بیشتر باز میکنه و به اصطلاح، نفس عرصه را بدست میگیره و در هر چیزی باید به خواسته اش تن بدیم وگرنه احساس راحتی نمیکنیم و بعد فکر میکنیم که چه اشکالی داره که پر حرفی کنیم؟اینطور رحت تریم
2- پیشنهاد خانم مریم که گفته لازم نیست بیاییم اعتراف به گناه کنیم خیلی خوبه و بهتره لیست گناهان را وسعت بدید و گناهان بیشتری مثلا60 تا را بذارید بعد همه بیایند و بصورت مثلا تیک زدن نشون بدهندکه میزان چه گناهی بیشتره. هرکس هم فقط یکبار بتونه تیک بزنه و البته فقط با یه مرورگر بیان نظر بدن چون بعضی مواقع اگر با مرورگرههای متفاوت بیایند نظر بدهند اجازه میده با هر مرورگر یکبار نظر بذاریم.
البته این کار چندتا جنبه بد هم داره. مثلا شما تو لیست گناه ارتباط نامشروع(در سطوح مختلف) یا جلب توجه کردن برای نامحرم را میذارید، ممکنه کسی جدی نگیره و به هر دلیل بدون واقعیت تیک بزنه یا با ترفندی چندبار تیک بزنه که اون موقع باعث میشه اون گناه زیادتر از حد جلوه داده بشه. البته راهکارش اینه که اعضا صادقانه عمل کنند.این را گفتم چون بعضی از اعضا کمپین را تو وبهاشونمعرفی کردن و مطالب اینجا هم فعلا رمز نداره

3- سه تا گناهی که باید بصورت تخصصی و مفصل بهش بپردازیم و مبتلا به همه هست:
یک) ارتباطات نامشروع در سطوح مختلف (حتی یه سلام معنی دار تو دانشگاه که خودمون منظور خودمون را میدانیم یا نگاه به نامحرم در محیط زندگی و اینترنت  و...) که واقعا باید دربارش کار بشه چون ما هم آدمیم، غریزه جنسی نیاز به جواب دادن داره نه سرکوبِ صرف. و بیشتر روابط ما در جامعه برای هوس نیست میخواهیم به این غریزه جواب بدیم اما چون راه درستش را نیمدانیم یا خجالت میکشیم یا شرایط اجتماع نمیذاره، اشتباه میکنیم.
 دو) بد اخلاقی ای که منجر به آزار دیگران و یا فحش و کنایه میشه. روایت هست که کلِ دین اسلام، حسن خلقه و یه روایت دیگه میگه که بیشتر کسانی که به بهشت می روند کسانی هستند که حسن خلق دارن.البته حسن خلق سطوح مختلف و تعابیر با درجات متفاوت داره که باید دربارش صحبت بشه. مخصوصا حسن خلق در محیط خانوتده.
سه)کسب و کار بیشتر ما هست که بیشتر با ندانم کاری و عدم اطلاع ما، مالمان حرام میشود.مثل ربا در معامله و حتی رهن خانه! یا فروختن یه کیسه برنج به بقالی سر کوچه.


سلام
خیلی ممنون از نظرتون
مورد شماره دو به دلیل مسائل فنی و برنامه نویسی امکان اجرا نداره فعلا
استفاده کردیم از فرمایشاتتون
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۴ سروش آسمانی
یه نکته: اگر کسی درباره گناهش میخواد نظر بده حتما(واجبش کنید) که ناشناس نظر بده.
و اینکه شنیدن غیبت بصورت اتفاقی و کوتاه که فرصت تذکر و ترک رو نداشته باشین، کمتر اتفاق میفته و به محض رویدادن باید مجلس را به گونه ای ترک کرد که همه بفهمند که برای چه آن مجلس را ترک کردیم. و باید با نفسمون کار کنیم که عادت کنه به محض غیبت درباره کسی، سریع واکنش نشون بده چون اغلب مواقع سریع حرف از آنجایی که بوده میگذره و نفس ما هم برای عدم درگیری و مواجه نشدن با ناخوشایندی بقیه، طفره میره.
البته تو این دوره زمونه سخته. حتی تو خونه خود آدم. چه برسه به توی یه مهمونی یا جمعهای دانشجویی خودمونی که غیبت و عیب جویی و اسم بد گذاشتن رو بقیه ناخوداگاه نقل سر زبونا میشه.
و العاقبة للمتقین.
هر وقت کسی هم برای کار  درستی که انجام می دهید مسخره تان کرد با خودتون بصورت آهسته یا بلند طوری که طرف هم بشنوه بگید: و العاقبة للمتقین.


خیلی ممنون
درست فرمودید
۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۵ سروش آسمانی
سلام. یک نکته خیلی مهم.اگر میشه این تکه از حرفم را که در پرانتز میذارم قرمز رنگ کنید چون در جواب یکی از کامنتها گویا گفته شده ربا بین اعضای خانه اشکال ندارد.
خیر. اینطور نیست.
(آنچه از ربا استثنا شده فقط ربا میان فرزند و پدر،  و میان زن و شوهر است و لاغیر)

خیلی ممنون
فک نکنم ما بتونیم رنگیش کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به [ یک روزِ بدونِ گناه ] می باشد ; ویرایش شده با توسط پلاک هفت