کمپين يک روز بدون گناه

یک روزِ بدونِ گناه

یک روزِ بدونِ گناه

بی شک می نگری ای خدای من
از خوفت، جریان اشکم را
و از ترست، پریشانی دلم را
و از هیبتت، لرزش اعضایم را
این همه شرمساری من به خاطر سوء رفتار من است،
و به همین خاطر از شدت زاری به درگاهت، صدایم فروخفته
و زبانم از راز و نیاز با تو بازمانده ... (قسمتی از دعای 16 صحیفه سجادیه)

در اینجا گرد آمده ایم تا با همکاری و همراهی یکدیگر قدمی برداریم به سوی معبود خویش. می دانیم دانستن بیشتر، مسؤولیت بیشتر به همراه دارد و ندانستن، عذاب. پس با امید به فضل و رحمت پروردگار عالمیان به سوی دانایی قدم برمی داریم، شاید جزءِ رستگاران قرار گیریم.
دوست عزیزم با خواندن پست های این وبلاگ یا به نیازمندی ما پی خواهی برد و یا به ناآگاهی خود. در حالت اول مسلمانی ما ایجاب می کند که به اعضای وبلاگ در راه رسیدن به هدفشان کمک کنیم و در حالت دوم دانسته های جدیدمان، مسؤولیت های جدید را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست دارید در این مسیر با ما همسفر شوید، کافی است یک یاعلی بگویید...

ما به آمدن مردی از جنس باران سخت امیدواریم.
شاید او نیز به یاری ما امیدوار شود...

و العاقبه للمتقین

سلام خدمت همه اعضا محترم کمپین

دوستان با توجه به این یه هفته ای که طرح رو اجرا کردید به نظرتون جای چه گناهانی رو حس می کردید در لیست خالی هست و باید اون گناه اضافه بشه؟ (گناهانی رو که مرتکب میشدید و در لیست نبود)

در دسته هایی که چند تا گناه با هم ذکر شده، آیا در دسته خاصی به دلیل ارتکاب بیشتر اون گناهان، لازم هست تا در آن دسته گناها رو از هم جدا کنیم؟

و همچنین 5 گناهی رو که در طی این هفته بیشتر مرتکب می شدید رو به ترتیب لطفا برای ما بیان نمایید.

لزومی نداره با اسم خودتون نظر بدهید، به صورت ناشناس نیز می توانید همه این موارد را پاسخ دهید.

فقط لطفا جواب همه این سوال ها رو بدهید تا ما بدونیم که چکار باید انجام بدیم.

در پناه حق باشید

یا علی مدد!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۷

نظرات (۲۰)

غیبت
خانواده
غفلت
خشم
بدحجابی
نظر خوبیه !
بنظرم بهتره دوستان ناشناس کامنت بدن !

خیلی ممنون

بله ناشناس کفتیم بدن
1. ناشکری
2.یاس
3.حرف نا به جا
4.عجب و بزرگ بینی
5.خانواده

سوال دوستمون :صله رحم گناه کبیره ست دیگه!

اضافه بش بس؟
سلام
با عرض معذرت بابت نظری که میارم
این گناهانی رو که میگم متاسفانه جوانان بهش مرتکب میشن خصوصا اولی رو که میگم
استمنا
رابطه با جنس مخالف
و بعضا رابطه نامشروع 
لطفا در صورت صلاحدید لحاظ کنید!

من اصلا نظری ندارم در این زمینه
لطفا دوستان به صورت ناشناس نظرتون رو در این باره هم بگید
عذر میخوام اینکه این پست رمز نداره باعث نمیشه افراد غیر عضو کامنت بدهند

خب نظر دوستان بود فعلا برا مدتی پستها بی رمز باشه ببینیم چی میشه
گفتند هم خواننده های خاموش بهره می برند و هماینکه افراد ناشناس نظر میذارند و راحت ترند.
سلام و خدا قوت

پرگویی و حرف نابجا
 غیبت
خشم
خانواده
دروغ
به نظرم مواردی که در نظر اول گفتن لحاظ بشه بهتره.(صله رحم نکردن و عدم توجه به خانواده و...)


خیلی ممنون
انجام ندادن صله ی رحم گناه کبیرست  اگه قرار به صله ی رحم و این قدر دقیق شدن
گناه های زیاد دیگی ای هست جاشون توی لیست خالی مثل

  1. قطع رحم
  2. سحت (یعنی بهای چیزهای حرام و مزد کارهای حرام)
  3. رفتن و مهاجرت به مکانی که در آن جا انجام وظایف دینی میسر نیست.
  4. ظالم را در ظلمش کمک کردن
  5. به کمک و پشتیبانی ظالم اعتماد داشتن
  6. اسراف 
  7. سخن چینی
  8. ترک نماز
  9. ندادن زکات 
  10. اصرار بر گناهان کوچک[


ممنون از نظرتون
اون نظری هست که شما با قرمز جواب دادید خیلی بد هست
 به نظرم کسی که به اون حد رسید باید گناه های پایه تری هم داشته باشه
نیاد تو لیست لطفا

چشم
خشمگین و بداخلاقی
غیبت
خانواده

اگه بداخلاقی رو بتونم کنترل کنم خیلی خوب میشه


خیلی ممنون
موفق باشید
به نظر منم اون گناهی که با قرمز جواب دادید نباید وارد لیست بشه
ما اینجا میخوایم گناهان ظاهرا کوچیک (ولی بزرگی) رو که ناخواسته انجام میدیم ترک کنیم
اگه وارد لیست بشه همچین گناهی من یکی ک دیگه کمپین نمیام

خب نظر ایشون این بوده!
منم از شماها نظر خواستم
فعلا در حال نظرسنجی هستیم
ممنونم از نطرتون :)
۲۸ آبان ۹۴ ، ۲۰:۴۹ آریانا م.ف
سلام.
من یه سوال دارم خوب. البته اینجا دفتر فقهی نیست ولی اگه میدونه کسی یه جواب درست و مطمعن بهم بده.
فکر گناه گناه نیست. اما سوظن گناه بزرگیه. سوظن دقیقا چیه؟ تو ذهن اتفاق میفته یا بیان اون فکریه که تویه ذهن اتفاق افتاده؟
درمورد سوال  دوست عزیز هم باید بگم به نظرم صله رحم نکردم درمورد خانواده و ادا نکردن حقشون رو میشه لحاظ کرد.

سلام
خانم متقی الحمدلله جواب خوبی دادند
برای آریانام.ف :
 فکر گناه کردن گناه نداره اما یه سری توفیقات را از آدم سلب میکنه (واسه همین کنترل ذهن لازمه)
سوء ظن هم شاید تو نگاه اول صرفا در ذهن باشه اما اثرات بعدی داره واسه روح و جسم و...
اگه دوست داشتی یه نگاهی به "این جا" بنداز
:)

ممنون
درست میفرمایید
ممنون
لینک ش نیمد :(
این جا :
http://radioquran.ir/?part=menu&inc=menu&id=1344

ممنون :)
سلام
به نظر من گناهی مثل فحش و ناسزا باید جداگانه در نظر گگرفته بشود

1.پرحرفی، حرف بی جا، جدل، زخم زبان، طعنه یا کنایه، دعوت به خود
2.غیبت
3.نگاه، توجه
4.بی نظمی، بی برنامگی
5. قضاوت
6. خانواده

موارد 4تا6 یه نمره رو اورده بودند

ممنون از نظرتون
باسمه تعالی
سلام
دوستمون گفتند گناهان «استمنا» و ... رو به لیست اضافه کنیم.
چندتا نکته در این رابطه به نظرم رسید، می گم شاید برای دوستان جالب باشه.
1- ما وقتی با یه معتاد رو به رو می شیم، احتمالاً می ترسیم. نه از این بابت که او به ما آسیبی برسونه، بلکه از این نظر که خدای ناکرده ماهم یه روزی مثل اون بشیم. به همین خاطر سعی می کنیم از اون دوری کنیم و هر جا رد پایی از این طور آدما هست، پا نذاریم. از این حیث به من نوعی حق بدید که اگر رد پایی از این طور چیزا توی کمپین پیدا شد، بترسم و دوری کنم.
2- بیان کردن اون گناه به صورت علنی  و آشکار باعث می شه که قبحش ریخته بشه و ریخته شدن قبح گناه هم مقدمه ای می شه برای انجام دادنش.
3- کسانی که دچار این گناه قبیحه هستند، اگر به نکات زیر توجه کنند، ان شا الله خیلی زود موفق به ترک خواهند شد.
الف) از نماز کمک بگیریم.
ب) اینها باید روی محبت خودشون کار کنند. به عبارت دیگر سعی کنند از طریق تلقین هم که شده، چیزی یا کسی رو زیاد دوست داشته باشند، به حدی که به خاطر اون محبت دست از کارای بدشون بکشند و اونها رو فراموش کنند. در این راه به موانعی بر خواهند خورد(مثل ناامیدی، ترس از شرک و ...) که هر وقت با این مسائل برخورد کردند، بپرسند، ان شاءالله خداوند وسیله ای را برای پاسخ دادن به آنها فراهم خواهد نمود.
پ) تا حد ممکن از تنهایی و قرار گرفتن در فضاهایی که این امکان را برای آنها فراهم می کند، دوری کنند.
ت) به هیچ وجه پرخوری نکنند و اگر خوردند بلافاصله بعد از آن نخوابند.
ث) ورزش کنند، مخصوصاً در مواقعی که احساس ناامیدی و رخوت می کنند.
4- گناهانی در این لیست 23 گانه دیده می شود، که اگر به آنها دقت کرده و آنها را کنترل کنند، نجات پیدا خواهند کرد، ان شاءالله
الف) نگاه
ب)فکر
پ)فضولی و کنجکاوی بی جا
بنابراین تصور می کنم اگر این دوستان بخواهند گناهان خود را در آن لیست امتیاز دهند، سه گناه فوق به ترتیب بیشترین امتیاز را خواهند گرفت.
5- اما جمله ای خطاب به دوست عزیزم:
اکثر انسان ها(مانند من) در قلب هایشان مرض هایی دارند که خود نمی دانند. این نا آگاهی از وجود مرض، باعث می شود هیچ گاه در صدد علاج آن برنیایند. تو از این بابت که  از مرض خود آگاهی، از ما بسی جلوتری. اما اگر در راه درمان خود کوتاهی کنی، ممکن است روزی کار از کار بگذرد. هرگز فراموش نکن خدای نکرده اگر در این راه زمین خوردی، محکم تر از قبل مبارزه را آغاز کن.

قطعاً پیروز میدان شیطان نخواهد بود، إن شاء الله

خیلی خیلی ممنونم از توضیحات کامل و جامعتون
سلام به همه ی اعضای کمپین
تکبر گناه بزرگیه که شیطان رو تنزل داد
و از همین راه هم به انسان ضربه میزنه
بدترین نوع اون هم تکبر در عبادت هست
اگر صلاح دیدید در این مورد مطلب بگذارید
همین طور متن پایین رو

دیروز شیطان را دیدم!

در حوالی میدان، بساطش را پهن کرده بود؛ فریب می فروخت.

مردم دورش جمع شده بودند،

هیاهو می کردند

و هول می زدند

و بیش تر میخواستند.



توی بساطش همه چیز بود:

غرور،

حرص،

دروغ

و خیانت،

جاه طلبی

و قدرت.

هر کس چیزی می خرید

و در ازایش چیزی می داد.

بعضی ها تکه ای از قلبشان را می دادند

و بعضی پاره ای از روحشان را

بعضی ها ایمانشان را می دادند

و بعضی آزادگیشان را.

شیطان می خندید

و دهانش بوی گند جهنم می داد.



حالم را بهم می زد،

دلم می خواست همه ی نفرتم را پتک کنم بر سرش.

انگار ذهنم را خواند،

موذیانه خندید

و گفت: من کاری با کسی ندارم،

فقط گوشه ای بساطم را پهن کرده ام

و آرام نجوا می کنم،

نه قیل و قال می کنم

و نه کسی را مجبور می کنم چیزی از من بخرد،

می‌بینی آدم ها خودشان دور من جمع شده اند!

جوابش را ندادم.

آن وقت سرش را نزدیک تر آورد و گفت:

البته تو با این ها فرق میکنی.

تو زیرکی و مؤمن.

زیرکی و ایمان آدم را نجات می دهد.

اینها ساده اند و گرسنه.

به جای هر چیزی فریب می خورند...



از شیطان بدم می آمد،

حرف هایش اما شیرین بود.

گذاشتم که حرف بزند و او هی گفت و گفت. ساعت ها کنار بساطش نشستم.

تا اینکه چشمم به جعبه ی عبادت افتاد که لابه لای چیزهای دیگر بود.

دور از چشم شیطان آن را برداشتم

و توی جیبم گذاشتم.

با خودم گفتم:

بگذار یکبار هم شده کسی چیزی از شیطان بدزدد.

بگذار یکبار هم او فریب بخورد.

به خانه آمدم

و در جعبه ی کوچک عبادت را باز کردم.

توی آن اما جز غرور چیزی نبود!!!

جعبه ی عبادت از دستم افتاد

و غرور توی اتاق ریخت.

فریب خورده بودم.

دستم را روی قلبم گذاشتم، نبود.

فهمیدم که آن را کنار بساط شیطان جا گذاشته ام.

تمام راه را دویدم،

تمام راه لعنتش کردم،

تمام راه خدا خدا کردم.

می خواستم یقه ی نامردش را بگیرم،

عبادت دروغی اش را توی سرش بکوبم

و قلبم را پس بگیرم.



به میدان رسیدم.



شیطان اما نبود.

آن وقت نشستم

و های های گریه کردم،

از ته دل.

اشک هایم که تمام شد،

بلند شدم تا بی دلی ام را با خود ببرم،

که صدایی شنیدم.

صدای قلبم را...

پس همان جا بی اختیار به سجده افتادم.


📢 مراقب داشته هایتان باشید، شیطان بساطش همین حوالی پهن است.

خیلی ممنون
بلی تکبر صفت بسیار بدی هست

سلام

1-غیبت

2-بی نظمی

3-بد اخلاقی

4-خانواده

5 -بی احترامی


خیلی ممنون
۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۹ ام اسی خوشبخت
سلام
با پیشنهاد دوست عزیزمون م.ش. موافقم، گاهی مشغله هامون انقدر زیاد میشه که صله رحم رو و خانواده و ... فراموش میکنیم، باید این موارد رو هم لحاظ کنیم.

در مورد نظر اون دوست عزیزمون که گناهانی مثل رابطه با جنس مخالف و ... مطرح کردن با اجازشون من مخالفم، ممکنه من بازاری باشم و بسیاری از گناهانی که در تجارت مطرح هست مثل ربا و نزول و ... هم شامل حال من بشه اما وقتی این عمومی نیست مطرح نکردنش اینجا بهتره، یا مثلا رئیس یک مجموعه باشم و گناهانی مثل ظلم به زیر دست مطرح باشه و ... .

خیلی ممنون
نظرتون صحیح و بجا بود 
بیشترین گناه من 1.یاس 2. ناشکر 3.غیبت 

ممنون
۰۵ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۰ آریانا م.ف
بیشترین گناه هفته اخیر من
نامیدی. رعایت نکردن حجاب کامل. چندبارم غیبت کردم. یه بار با صدای بلند با پدرم صحبت کردم.
سلام
گناهان پرتکرار
1- نگاه، توجه
(فکر می کنم این دو تا رو باید از هم جدا کنید)
2- فضولی، کنجکاوی بی جا
3- پرحرفی، حرف بی جا، جدل و ...
4- خانواده
5- عجب، خودبزرگبینی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به [ یک روزِ بدونِ گناه ] می باشد ; ویرایش شده با توسط پلاک هفت