کمپين يک روز بدون گناه

یک روزِ بدونِ گناه

یک روزِ بدونِ گناه

بی شک می نگری ای خدای من
از خوفت، جریان اشکم را
و از ترست، پریشانی دلم را
و از هیبتت، لرزش اعضایم را
این همه شرمساری من به خاطر سوء رفتار من است،
و به همین خاطر از شدت زاری به درگاهت، صدایم فروخفته
و زبانم از راز و نیاز با تو بازمانده ... (قسمتی از دعای 16 صحیفه سجادیه)

در اینجا گرد آمده ایم تا با همکاری و همراهی یکدیگر قدمی برداریم به سوی معبود خویش. می دانیم دانستن بیشتر، مسؤولیت بیشتر به همراه دارد و ندانستن، عذاب. پس با امید به فضل و رحمت پروردگار عالمیان به سوی دانایی قدم برمی داریم، شاید جزءِ رستگاران قرار گیریم.
دوست عزیزم با خواندن پست های این وبلاگ یا به نیازمندی ما پی خواهی برد و یا به ناآگاهی خود. در حالت اول مسلمانی ما ایجاب می کند که به اعضای وبلاگ در راه رسیدن به هدفشان کمک کنیم و در حالت دوم دانسته های جدیدمان، مسؤولیت های جدید را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست دارید در این مسیر با ما همسفر شوید، کافی است یک یاعلی بگویید...

ما به آمدن مردی از جنس باران سخت امیدواریم.
شاید او نیز به یاری ما امیدوار شود...

و العاقبه للمتقین

سلام

عبادت هاتون قبول باشه

ان شاء الله که بهترین تقدیرها و زندگی ها براتون رقم خورده باشه تو شبهای قدر...


خب بر اساس جدول این هفته گناه مورد نظرمون بی نظمی و بی برنامگیه..

یه گناهی که خیلی جاها تقریبا تو همه ی سطوح دیده میشه...

بعد این بی نظمی برای خودمون ضرر داره هیچ خیلی به دیگران و اونهایی که باهامون در ارتباطن یا یجورایی کارشون لنگ ماست ضربه میزنه...

وقتی کارمند یک جایی هستیم...وقتی قرار داریم با کسی..وقتی میخوایم برای کسی کاری انجام بدیم و...

خب دوستان بنظرتون چرا بی نظم هستیم؟

چرا تو کارها شکست میخوریم؟

چرا وقت کم میاریم همش و به هیچ کاری نمی رسیم...یا روزها میگذره اما کار مفید بخصوصی انجام نمیدیم؟

اصلا برنامه چی هست؟ :)



موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۹

نظرات (۱۲)

۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۱۳ فاطمه نظری
عالی ومفیدبود
چون خیلی ها به خاطر همین بی نظمی خیلی بلا سرشون میاد

من که چیزی نگفتم!

با هم قراره حرف بزنیم
التماس دعا ...
خب به نظر من یعنی من علت بی نظمی خودمو برای این میدونم که شاید اونقدی که باید و شاید هدفم برام مهم نیست آخه اگر کسی هدف داشته باشه برای این که به اون هدف برسه همه تلاششو میکنه ویه برنامه دقیق برای خودش میریزه .
بنظرم همش از بی هدف بودن  :|
این که دقیقاً نمیدونیم قرار آخرش چی بشه و این میتونه باز برگرده به میزان ایمان ما به دستورات خداوند که به هر حال اگر کسی بخواد از خداوند اطاعت کنه یکی از موارد استفاده درست از زمان؛ آخه اون دنیا ما باید جواب گوی زمان هدر کرده خودمون باشیم .

هدف نداشتن...

درست میگی

یه وقتایی هدف مهم هم هست اما بازم برنامه ریزی نیست..چرا؟
من فکر میکنم بینطمی و بی برنامگی دلایل مختلفی میتونه داشته باشه .تو هرکسی مختلف و متفاوته 
علت هاش . یکی مثلا ادم بیخیالیه .. براش مهم نیست با خودش میگه دیر شد هم شد ... یکی انگیزه نداشتن میتونه باشه براش . یا مثلا افسردگی ... یکی کلا ادم شلخته ایه ... که خب متاسفانه همه ی این ها نتایج خوبی در پی ندارن.بق بقو نکته ی خوبی اشاره کرد ... هدف .
مهمترین مسئله داشتن هدفه ... ادمی که انگیزه نداره هدف نداره ... یه چیز دیگه هم احساس مسولیت داشتنه . در مقابل زمان  وقت مردم احساس مسولیت نمیکنیم و مهم نیست چقدر دیر برسیم و همینجوووور وقت و زمان است که از دست میره ... 

اوهومم
راست میگی
چه نکات خوبی رو اشاره کردی
من فکر می کنم یکی از علت های اینکه به برنامه هامون نمی رسیم اینه که اولویت بندی نمی کنیم. یا وقتمون رو بیش از اندازه با کارهای غیر ضروری هدر می دیم.
به نظر من باید برای وقت هامون حتی ساعت به ساعت برنامه ریزی دقیق کنیم. اگه میخوایم به همه ی برنامه ها و کارهامون برسیم و بعدا هم پشیمون و ناراحت نشیم از انجام نشدنشون باید یدونیم که در هر ساعتی قراره چه کاری انجام بدیم و طبق اون پیش بریم.
به نظر من گاهی مشغله های الکی (مثل شبکه های اجتماعی) خیلی از وقتمون رو هدر میدن.

درسته
ممنوونم بابت نکات
۱۰ تیر ۹۵ ، ۰۲:۵۶ ابوالفضل نخعی
یعنی بی نظمی گناهه...؟!

شاید مستقیما نباشه اما معمولا به حق الناس منجر میشه
مثل مثالهایی که تو پست گفتم و دوستان گفتن
من فک میکنم چون دیگران براشون مهم نیست. چون من خودم همیشه به این فک میکنم که اگه فلان کارم به موقع تموم میشه فلانی چشم به راهه و .... اما وقتی یکی بی توجهه اولین مساله ای که به نظرم میاد اینه که احساس طرف مقابلش براش مهم نیست. شایدم یه جور حس خود برتر بینی داره که مثلا من فلان کس هستم و کارم باید به موقع انجام بشه ولی فلانی کیه که زمان براش مهم باشه!!!

عجب...
خیلی نکته ی خوبی بود
ممنونم
۱۱ تیر ۹۵ ، ۰۳:۳۱ سید ابوالفضل ساقی

بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم در روز قدس ماه رمضان 1437 اغاز به فعالیت نمود

دشمن شناسی یکی از ارکان اصلی مبارزه در جبهه حق علیه باطل است . اینجانب دو سالی می شود که پیرامون صهیونیسم ، اسرائیل و دین یهود به عنوان اصلی ترین دشمن اسلام و کشور مطالعه می کنم ، و به منظور نشر ما حصل این مطالعات قصد دارم ان شاء الله این اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده در این وب سایت قرار دهم لذا به مخاطبان محترم که در عرصه های فرهنگی و علمی و جهادی مشغول فعالیت هستند توصیه می کنم حتما از مطالب وبلاگ بهره ببرند.
پست ها هدفمند و به ترتیب گذاشته می شوند و اگر قدم به قدم همراهی کنید از صفر تا صد به مقوله صهیونیسم و همه توابعش مسلط می شوید و در ساعاتی اندک به اندازه دو سال مطالعه پیرامون صهیونیسم اطلاعات دستگیرتان می شود

علاوه بر پست های طبقه بندی شده که در پست اول (پست ثابت) عناوین آن هارا مشاهده خواهید کرد ، بزرگترین بانک مقالات در زمینه صهیونیسم نیز برای عزیزان محقق در این زمینه آماده شده که دانلود مقاله مورد نظر تنها با یک کلیک ممکن خواهد بود ، بانک مقالات دائما بروز خواهد شد و هر دو هفته ، 12 مقاله به مقالات اضافه می شود

قسمت کتابخانه نیز در حال آماده سازی است .

پنج شنبه هر هفته ، ساعت 22 وبلاگ بروز می گردد و مطالب جدید نوشته و ارسال می شوند.

منتظر حضور سبزتان هستیم .

شما دنبال شدید در صورت تمایل بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم را دنبال کنید .

سلام...
دوستان نکات بسیار ویژه ای رو نام بردن ب نظرم...
انگیزه...هدف...اولویت...نادیده گرفتن این موارد برای خودمون و دیگران...
فکر میکنم همه ی اینا ب نوع تربیت و پرورش ما هم میتونه مربوط بشه...
کسی ک از اول باری ب هر جهت بوده و قانون خاصی تو زندگیش برقرار نیست بیشک تو زندگیشم ب مشکل خواهد خورد...
وقتی نظم حاکم برین دنیا درک نشه و ب معرفت این قضیه نرسیم تو زندگیمونم نمیتونیم جاریش کنیم...
و همه ی این بی نظمیها و تاخیر افتادنها ،در  جامعه ی بشریت برای رسیدن ب تعالی،حق الناسی میشه ب گردنمون و بابتش ی جاهایی در دنیا و آخرت باید جواب پس بدیم...
۱۴ تیر ۹۵ ، ۱۱:۱۴ کوثر متقی
سلام
به نظر من وقتی انگیزه و امید نباشه آدم ها برای عمل به برنامه ریزی هاشون سست میشن
مثلا این که مدام به خودش بگه که چی؟ این" که چی "مثل سم می مونه برای نظم

سلام
اینم میشه گفت هدف نداشتن دیگه
شایدم خیلی دور بودن هدف این حالت بی انگیزگی رو ایحاد کنه
۱۸ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۳ داده کاوی
ما را هم دعای کنید
سلام بر همه ی دوستان...

به نظر من یکی از بزرگترین عوامل شکست برنامه ها اینه که خودمون رو نمی شناسیم...!
ماها معمولا قبل از اینکه بدونیم ااصلا فعالیتهامون داره چه وقتی رو از ما میگیره،زمان های مفیدمون چیه؟ زملن های باطلمون صرف چی میشه و غیره میشینیم یه برنامه ی فضایی برای خودمون میریزیم بعد معمولا هم دست بالا حساب میکنیم یعنی اونطوری که خودمون دوست داریم باشه نه بر اساس شرایطی که هست...
اونوقت وقتی تو جریان میفتیم یا نمیتونیم اصلا انجامش بدیم یا زمان بندی هامون خیلی به هم میریزه یا کلا بیخیالش میشیم!
خب...
چاره چیه؟

ماها باید اول شرایطمون رو بشناسیم..و باید مکتوب کنیم حتما،که چه میکنیم در طول روز و برناممون چیه
یه برنامه ی ذهنی هیچوقت به دقت برنامه ی مکتوب نیست و انقدری هم توجه بهش نمیشه چون تو ذهن هزارجور فکر هست و قطعا خیلی فراموش شدنی تره تا اینکه فرد مقید بشه به نوشتن..
به قول امام علی: کم رنگ ترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگارتر است.

خب..برای شروع برنامه ریزی گفتیم شناخت لازمه...
حالا چطور باید به این شناخت رسید؟
اول باید یک هفته تا ده روز یه جدول بذارید جلوی خودتون،و بنویسید که در طول روز چه کارهایی انجام دادید،تو چه ساعتهایی،چه ساعتهایی خالی بوده،چه ساعتهایی پر بوده،باید همه رو بنویسید..
برنامه ی شما باید دقیقا برنامه ی خودتون باشه مطابق با خودتون..
مثلا یه ادمی میخواد برای درسش،کارش، تفریحش و فضای مجازیش برنامه بریزه...(مثلا همین چهارتا)
خب کار که زمانش مشخصه و قابل تغییر نیست،یک نفر شب ها بازده بهتری برای درس خوندن داره،یه نفر عصرها...یه نفر صبح ها قبل از رفتن به محل کار یا تحصیل...خب این تشخیص با نوشتن زمان های بطالت و مفید شما بدست میاد..
شما مکتوب که بکنی میفهمی چند ساعت میخوابی،غذاخوردنت چقدر طول میکشه،چقدر بعد مسافت داری و....
اونوقت میتونی بر اساس زمانی که برات میمونه یه برنامه مخصوص خودت بریزی
اونوقت احتمال خطا و شکستت خیلی کمتره...

این از برنامه ریزی و همه ی آنچه فعلا به ذهنم رسید:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به [ یک روزِ بدونِ گناه ] می باشد ; ویرایش شده با توسط پلاک هفت